.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تدبیر مردم برای تغییر
به قلم : مهندس مجتبی محسنی فعال اجتماعی سیاسی
تدبیر مردم برای تغییر

شمال نیوز: روز شنبه 25 اردیبهشت آخرین مهلت نام‌نویسی برای انتخابات ریاست جمهوری بود و طیف‌های مختلف سیاسی  از اصلاح‌طلب و اصولگرا تا افراد مستقل اقدام به نامنویسی در این انتخاب کردند و مردم نیز امیدوارند در روز جمعه 28 خرداد، تدبیری خردمندانه برای تغییر اساسی اعمال کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از چند منظر مهم است  اول این‌که مردم باور دارند طی 8 سال گذشته مقدرات خود را به دولتی سپردند که نه برای اقتصاد و نه برای معیشت اقشار آسیب‌پذیر برنامه‌ای نداشت و بیش از آنکه به ظرفیت‌های داخلی توجه و تمرکز کند به خارج از کشور امید داشت و به قول سیاسیون همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد مذاکرات خارجی قرار داد.

دومین دلیل اهمیت این انتخابات ریاست‌‎جمهوری در این است که نخستین انتخابات گام دوم انقلاب است و در شرایطی انجام می‌شود که تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان خارجی فشار مضاعفی بر اقتصاد کشور و معیشت مردم وارد کرده و استراتژی دولت تدبیر و امید نیز در مقابله با این اقدامات آمریکا، یک مذاکره دیگر است. ضرورت دارد مردم با انتخاب خود دست به ایجاد تغییر بزنند و جلوی خسارتی که برخی مدیران دولتی در سطح کشور از خود بر جای گذاشتند، را بگیرند.

موارد گفته شده را اگر با فشاری که به‌خاطر کرونا به اقتصاد و کسب و کار مردم واقع شد جمع کنیم متوجه می‌شویم که این انتخابات ریاست جمهوری از حساسیت بالایی برخوردار است چون مردم آمدند که تغییری عملی و محسوس و نه سطحی در مدیرت اجرایی کشور ایجاد کنند.

پیشنهاد ما به شهروندان این است که توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص تشکیل دولت جوان انقلابی را در اولویت قرار دهند و ضمن مشارکت آگاهانه به فردی برای تصدی ریاست قوه مجریه رأی دهند که بر اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل در برنامه‌ریزی‌های چهارساله ریاست‌جمهوری با محوریت عدالت تأکید داشته باشد، در اندیشه تشکیل دولتی مردمی برای ایرانی قوی باشد و به موازات اقتصاد، برای غنی‌سازی فرهنگ و بهبود شرایط اقشار ضعیف، نیز با مشارکت نخبگان، ایده و طرح ارائه کنند، از سیاسی‌بازی و جناح‌محوری پرهیز و به دنبال راهی برای جهش تولید و رونق اشتغال باشد چون با افزایش توان تولیدی و اشتغال و همچنین تراز مثبت تجاری حال جامعه روبه‌راه خواهد شد و رضایت مردم نیز فراهم می‌شود.      

با توجه به این نکته که در روز 28 خرداد، انتخابات پارلمان شهری نیز انجام می‌شود و با در نظر داشتن اتفاقات دوره پنجم شورای شهر ساری از شهروندان توقع داریم در انتخابات خود بیش از همیشه دقت کنند، از رأی دادن به حامیان و نمایندگان برخی جریان‌های شناخته‌شده در شهر که هنوز هم به این امیدند که با تزریق پول، نام افراد مورد نظر خود را از صندوق‌های رأی درآورند، پرهیز نمایند.

وضعیت شهر ساری خوب نیست، بسیاری از پروژه‌های اولویت‌دار به دلیل مشکلات مالی و اعتباری آینده مبهمی دارند و شهروندان باید افرادی را انتخاب کنند و به شورای شهر دور ششم ساری بفرستند که این مشکلات یکبار برای همیشه حل شود.
 
امید ما در روز 28 خرداد مشارکت وسیع همه واجدان شرایط در دو انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست‌جمهوری و انتخاب بهترین‌ها است چون تنها بهترین افراد و پاکدست‌ترین مدیران، با رعایت اصل شفافیت، می‌توانند مشکلاتی را که در این یک‌ساله اخیر در مدیریت شهری مرکز استان مازندران ایجاد شد را تدبیر کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.877 seconds.